20 sportů při kterích se nejvíc zhubne

16. listopadu 2009 v 10:36 | Ela |  dívčí věci
Každá dívka-žena si dokáže sama udělat provizorní jídelníček tak tady je 20 věcí u kterých se nejvíc hubne.

Pokud skutečně toužíme po krásné a vypracované figuře, musíme si jednou pro vždy uvědomit, že hubnout neznamená přestat jíst a držet šílené diety, které dokáží pekelně rozhodit náš metabolismus a vůbec celé naše tělo. Je třeba celkově změnit své stravovací návyky - jíst pravidelně v malých porcích, abychom zamezily pocitu hladu a následnému přejídání. A samozřejmě nedílnou součástí procesu formování postavy je především pravidelný pohyb!

1. Aerobik - hodinou cvičení spálíte až 1850 kJ

První možností jak zdokonalit své křivky představuje aerobik. Hodí se pro intenzivní hubnutí - ideální tedy v případě, pokud s redukcí váhy právě začínáte. Lekce aerobiku většinou trvá přibližně hodinu, po kterou cvičíte pod vedením instruktora na rychlou hudbu. Pro intenzivní hubnutí a zaručený výsledek se nejlépe hodí dance aerobik, který je rychlejší než ten klasický, a je doplněn o skoky a točky. Za hodinu věnovanou intenzivnímu cvičení aerobiku spálíte 1850 kJ.


2. Aquaaerobik - hodinou cvičení spálíte až 2000 kJ

Dnes velmi oblíbenou variantou klasického aerobního cvičení představuje Aquaaerobik. Jeho velkou výhodou je to, že ty z nás, které se svým cvičebním programem teprve začínají a netouží odhalovat své faldíky na veřejnosti, se mohou ponořit do vody, která všechny nedostatky zakryje, a my pak můžeme bez stresu cvičit. Voda by měla být teplejší, v té studené se totiž hubne výrazně pomaleji. Cvičí se na rychlejší hudbu pod vedením trenérky, která svým "ovečkám" velí ze souše a musí se snažit řadit cviky tak, aby cvičící byly v neustálém pohybu, aby nevyprchalo teplo. Za hodinu tohoto cvičení spálíte 2000 kJ.

3. Plavání - stačí plavat 30 minut a spálíte 1500kJ

Jistě, i klasické plavání nám dokáže perfektně vyformovat a zkrášlit postavu, praktikuje-li se pravidelně a pořádně. Plavání tonizuje svalstvo celého těla, především pak svaly prsní a zádové, svalstvo nohou, boků, trupu a rukou. V závislosti na rychlosti plavání a plaveckém stylu se za 30 minut plavání zbavíte přibližně 1500 kJ.

4. Rychlá chůze - podle rychlosti chůze spálíte až 1900 kJ za hodinu

Nejjednodušším způsobem jak shodit přebytečná kila je začít s pravidelnou rychlou chůzí. Nejen že spálíte 500 až 1900 kJ za hodinu, navíc velkým plus této činnosti je to, že ji můžete praktikovat prakticky kdekoliv a kdykoliv. Stačí přestat jezdit do práce či z práce autem, tramvají nebo autobusem, místo toho začít chodit pěkně pěšky, nebo potěšit nejen sebe, ale i svého čtyřnohého kamaráda pravidelnými svižnými procházkami. Rychlá chůze zvyšuje tělesnou kondici a způsobuje pozvolné hubnutí. Aby chůze přinášela požadované účinky, měli bychom jí denně věnovat minimálně čtyřicet až šedesát minut.

5. Pěší turistika - za půl hodiny spálíte 1100 kJ

Příjemným ekvivalentem svižné chůze je pěší turistika, při které během půl hodiny spálíte přibližně 1110 kJ. Na rozdíl od chůze pěší turistika nejen zvyšuje kondici, ale také tvaruje naší postavu - především pak svalové skupiny dolních končetin a hýžďové svaly, a pokud použijeme turistické hole, posílíme i svalstvo horních končetin a zad.

6. Běh - vyběhejte za hodinu až 4800 kJ!

Běhání zpevňuje a tvaruje nohy a pas, posiluje srdce, zvyšuje kondici a výdrž, nehodí se však pro obézní lidi - nadměrně jim totiž zatěžuje a ničí klouby. Běhat bychom měli volně, aby naše tělo mohlo spalovat tuky. Správné tempo běhu poznáme tak, že se náš dech zrychlí, lehce se potíme a mírně zčervenáme. Za hodinu běhu spálíme 2000 - 4800 kJ.

7. Běh na lyžích - jak jinak se za hodinu zbavíte až 5000 kJ?

Během hodinky běhu na lyžích spálíte až 5000 kJ, a to už vskutku něco znamená! Navíc tato oblíbená obdoba klasického běhu celkově zlepšuje kondici, a pokud běžkujeme vskutku intenzivně, posiluje nohy, hýždě a ruce. Krásně si protáhnete celé tělo. Ale nepleťte si chůzi na lyžích s během! Šlápněte do toho!

8. Pilates - hodinka formování postavy a jste o 1200 kJ chudší!

Dnes velmi oblíbený a vyhledávaný druh cvičení způsobuje celkové zeštíhlení a vytvarování postavy. Protahuje a posiluje svalstvo celého těla. Cviky se provádějí soustředěně v souladu s dýcháním. Základem je cvičení na podložce s možným využitím pomůcek a přístrojů. Za hodinu pilatek spálíte 1200 kJ.

9. Spinning - 3700 kJ za hodinu je perfektní výsledek!

Termínem "spinning" je myšlena jízda v tělocvičně na pevném kole, která posiluje srdce a oběhový systém. Procvičuje stehenní, hýžďové a lýtkové svaly. Hodí se i pro obézní lidi, poněvadž nezatěžuje klouby jako běh. Praktikuje se pod vedením zkušeného instruktora, který udává to správné tempo pro spalování kalorií. Podle tempa můžete během hodiny spinningu spálit až 3700 kJ.

10. Taebo - touto kombinací sportu, baletu a bojového umění spálíte až 3200 kJ za hodinu

Taebo je velmi intenzivní aerobní cvičení kombinující prvky bojových umění, sportů a baletu. Posiluje svaly ovlivňující držení těla, hýždě a břicho. Provádí se na velmi rychlou hudbu pod vedením instruktora, který nastiňuje odpovídající tempo. Každý však provádí takové tempo, které mu vyhovuje. Za hodnu taebo spálíte 3200 kJ.

11. Tanec - nepodceňujte zábavu, která vám za hodinu intenzivního tančení spálí až 2000 kJ

Ano, také tanec posiluje a tvaruje naši postavu a posiluje kondici, a to dokonce velmi efektivně! Pokud tancujeme hodinu intenzivně a téměř bez přestání, výdej kalorií a vliv na naši postavu je téměř totožný s prováděním aerobiku. Navíc velkou výhodou tance je to, že každý si může vybrat podle svého gusta, kterému druhu tance se bude věnovat. Vždy záleží na typu tance a také na délce tančení, ale za hodinu tancování můžete spálit přes 2000 kJ.

12. Fitness cvičení v posilovně - za hodinu až 2500 kJ

Chcete - li své tělo vyformovat pomocí cvičení v posilovně, je nejlepší zajistit si asistenci a péči trenéra, který sestaví cvičební program přímo pro naši osobu podle individuálního stavu, potřeb a požadavků. Pokud chceme postavu nejen vytvarovat, ale i posílit, nýbrž také snížit váhu, je vhodné zařadit do posilovací lekce i aerobní cvičení - například stepper, běhací pás nebo jízdu na rotopedu, nejlépe po dobu 20 až 30 minut. Za hodinu fitness cvičení spálíte 1700 - 2500 kJ.

13. Skok přes švihadlo - už za deset minut spálíte 600 kJ!

Skok přes švihadlo tvaruje postavu, zpevňuje hýžďové svaly a stehenní svaly, rozvíjí svalstvo lýtkové. Mimo to velmi účinně spaluje - za 10 minut skákání přes švihadlo spálíte až 600 kJ.

14. Jízda na kole - 3500 kJ za hodinu stojí za tu námahu!

Nejen spinning, nýbrž i na první pohled obyčejná jízda na kole má na naši postavu a kondici blahodárný vliv. Nejen, že zvyšuje kondici, ale také způsobuje postupné hubnutí a posiluje nohy. Pokud se jízdě na kole budete věnovat hodinu, spálíte 3500 kJ. Hodí se i pro obézní lidi, poněvadž nadměrně nezatěžuje klouby jako například běh.

15. Jízda na in-line bruslích - 2300 kJ se zbavíte příjemnou zábavou

Dnes velmi oblíbený sport, vhodný i pro obézní lidi, poněvadž nezatěžuje klouby jako běh, způsobuje pozvolné hubnutí a celkové zpevnění postavy. Během bruslení se zapojují téměř všechny svaly, což se projeví minimálně na tom, že za hodinu provozování této činnosti spálíte 2300 kJ.

16. Tenis - raketa vás zbaví 3500 kJ za hodinu

Tento elegantní a vznešený sport, známý především z mezinárodních utkání či olympiád, intenzivně zvyšuje fyzickou kondici a posuje svaly na rukách i nohách. Ženy především uvítají jeho příznivý vliv na protivnou celulitidu - tu výrazně redukují rychlé starty za míčem. Kvůli zatěžování některých tělových partií je důležité se po tenise důsledné protažení. Během hodiny provozování tohoto sportu ze sebe dostanete 3500 kJ.

17. Veslování - půlhodina a 1050 kJ je pryč!

Ano, možná na první pohled neobvyklý, přesto však vysoce účinný sport pro vytvarování a zeštíhlení postavy a zlepšení celkové kondice. Během 30 minut veslování spálíte až 1050 kJ, přičemž tonizujete od svalstva stehenního a hýžďového, až po svalstvo paží a další svalové skupiny. A že se nemáte jak k veslování dostat? Nevymlouvejte se! Nemusíte jít zrovna na vodu. Veslovat můžete v posilovně na trenažéru nebo si jej můžete pořídit domů. Patří k těm nejlevnějším posilovacím strojům.

Byť to může znít překvapivě, ba možná dokonce neuvěřitelně, svou figuru posilujeme a zkrášlujeme i během provádění domácích činností a úklidu. Takže přestaňme odmlouvat buď přehnaně puntičkářské mamince nebo línému muži či příteli, a s chutí se pusťme do vykonávání těch nejobyčejnějších domácích rutin - věřte, na vaší postavě, potažmo na vašem sebevědomí, se to stoprocentně odrazí!

18. Práce v domácnosti

Zdánlivě nudné a bezúčelné vykonávání domácích prací se hravě může stát naší oblíbenou a vyhledávanou činností - pusťme si naši oblíbenou hudbu, navoďme si dobrou náladu a s vervou do toho! Domácí uklízení tvaruje svalové skupiny horních končetin, pletence ramenního, hrudní svalstvo, svalstvo zad, hýžďové svaly, svalstvo krajiny břišní a svaly dolních končetin. Za 10 minut můžeme spálit až 200 kJ, za hodinu až 1200 kJ.

19. Práce v okolí domu

Jednotlivé aktivity vykonávané v okolí domu ať už k zušlechtění jeho nebo vaší zahrádky, vám zajistí slušné spálení kalorií. Během 10 minut vyvíjení aktivity v těchto činnostech spálíte - během sekání: 300 kJ, hrabání: 160 kJ, úpravy živých plotů: 250 kJ. Tyto aktivity posilují téměř všechny svalové skupiny.

20. Zahradničení

Zahradničení aktivuje, protahuje a posiluje svalové skupiny celého těla. Během 10 minut vykonávání těchto činností spadajících pod zahradničení spálíte: sázení sazenic: 200 kJ, pletí 260 kJ, okopávání: 360 kJ.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

jaká série seriálů se vám nejvíc líbí?

Hannah montana1
Hannah montan 2
Hannah montana 3

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama